La présence à distance dans les pratiques enseignantes : sentiment d'inclusion et persévérance dans les apprentissages à l'aide des robots de téléprésence -Colloque EMELCARA : Accompagnement, médiation et altérités : de l'inclusion prescrite à l'inclusion réelle -26-28 août, 2019. ,
La téléprésence en formation, 2018. ,
Usage d'un robot de téléprésence en tant que technologie inclusive: quels enjeux pour l'enseignement traditionnel? (Doctoral dissertation, 2018. ,
High school telepresence Robot, 2017. ,
Mise en place d'un dispositif d'étude de la téléprésence dans un séminaire doctoral: l'atelier exploratoire «Présences numériques, 2017. ,
telepresence robot : a numerical tool used by "Sapad" to make prevented student present, pp.157-171, 2017. ,
Telepresence Robot: Process of Appropriation through the Evolution of the Modalities of Presence, International Journal of Technology and Inclusive Education (IJTIE), vol.6, issue.1, 2017. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01835547
My student is a robot: How schools manage telepresence experiences for students, CHI conference on human factors in computing systems, pp.342-347, 2017. ,
Virtual Inclusion via Telepresence Robots in the Classroom: An Exploratory Case Study, Int. Journal of Technologies in Learning, vol.23, issue.2, 2016. ,
, Robotique de téléprésence et persévérance GALLON Laurent-Françoise DUBERGEY
, Using a Telepresence Robot in an Educational Contex -15th Int'l Conf on Frontiers in Education: Computer Science and Computer Engineering (FECS 2019), 2019.
Technology matters-The impact of transactional distance on satisfaction in online distance learning, Int. Review of Research in Open and Distributed Learning, vol.19, issue.3, 2018. ,
Hybrid education: The potential of teaching and learning with robot-mediated communication, Online Learning Journal, vol.21, issue.4, 2017. ,
Pedagogical environments for telepresence robots, 4e Workshop pédagogique Réseaux & Télécoms, 2017. ,
From 2D to Kubi to Doubles: Designs for student telepresence in synchronous hybrid classrooms, Int. Journal of Designs for Learning, vol.7, issue.3, 2016. ,